Jun 22, 2011

NOTD: Lightning bolt French or should i say Harry Potter Manicure!



"Hello World!" (Introduction to Java)

I was impressed within the gorgeous lightning bold manicures of Trincess and Nailside. Especially tutorials posted in Nailside's were really helpful.

So i wanted to try it myself but since the beginning i knew that the scotch tapes were gonna cause huge disasters on my nails. Disasters took place but not as much as i though anyhow.

But the most important point here i wanna mention is, because of the colors i used, somehow the lightning bold on my nail is similar to the Harry's (Harry Potter) scar on his forehead. Don't you think so?

The polishes i used in this mani are; Flormar 424 (green), 48(purple) and 41 (yellow). After i done with the whole manicure i pasted my nail stickers in order to cover the nasty parts.

And the scar;




------------------------------------------Türkçe----------------------------------------------

Merhaba,
Trincess ve Nailside’ın şimşek manikürlerini ilk gördüğümden beri çok beğenmiştim. Özellikle Nailside’ın bloguna post edilmiş ve manikürün yapılma aşamasını gösteren kısımlar çok yardımcı oldu.
Ben de kendim denemek istedim bu manikürü ama başladığım anda biliyordum ki kullandığım bantlar manikürün bozulmasına sebep olacaktı. Evet bozuldular ama en azından beklediğim kadar çok değil.
Asıl bu manikür hakkında belirtmek istediğim en önemli noktaysa, kullandığım renklerden kaynaklı olsa gerek, şimşekler bir şekilde Harry’nin (Harry Potter) alnındaki yara izine benzedi. Sizce?
Manikür için kullandığım ojeler ise; Flormar 424 (yeşil), 48 (mor) ve 41 (sarı). Manikür bittikten sonra bozuk olan kısımları ört bas edebilmek için tırnak süslerimden minik parçalar yapıştırdım.

4 comments:

  1. pek muntazam olamadı ama teşekkür ederim nemo! (:

    ReplyDelete
  2. vayyy cok begendmmm elimde aynı tabandakı oje var cnm vrya ama ben karstırarak elde ettim:)

    ReplyDelete
  3. sağ ol cnm, o renk çok güzel değil mi? :)

    ReplyDelete