Oct 28, 2011

Konad Manicure and Ozgurce Pazarlama (Local Konad Store)

Scroll down for Turkish. / Türkçe için aşağıya ininiz.

     Hello my dear followers. Today I would like to show you my recent Konad materials and want to acclaim Ozgurce Pazarlama (local Konad store) in few words. But before that, I want to mention something. I know that I've been doing 31 Day Challenge for a while now and I'll keep posting on that but this post and my next post (Halloween manicure, yay!) will be something different. So I'll be posting day 5 of 31 Day Challenge on next monday. Anyway, you know that in my recent BornPrettyStore order i couldn't get my scraper so instead, I've ordered from Ozgurce Pazarlama

     Ozgurce Pazarlama is a Konad store in my country, only Konad store by the way, that sells everything about Konad. Stamping plate sets, Konad nail polishes, nail art materials, stamper and a scraper set...etc. The store is really secure and fast. I gave you my word on that. You can reach their web site from here. Also from my side bar too. (In the future.) 

     So couple days ago I ordered a stamp & scraper set from them. The next day i received my order but guess what? The lovely store also sent me a 5 ml. special white Konad nail polish and a Konad 2 Way Shining Buffer in an arch shape with a Konad booklet. I really appreciate the gesture. Let me show you couple of pictures.

Whole Package

5 ml. white Konad nail polish

(what i ordered) Stamper & Scraper Set

Konad 2 Way Shining Buffer (Arch)

     These are the nail art materials i recently owned and they all cost like around 6-7$. About the stamping plates; I already have bunch of Konad plates and some Bundle Monster plates and couple of plates from the BornPrettyStore. Since this is a Konad post, I made a manicure with Konad plates. But before that let me show you guys some of my Konad plates.



     I have m25, m31, m32, m35, m36, m37, m39, m40 and m41. For the manicure shown at the bottom, I used hat, flower and tulips in a vase patterns from disk m41. They are the bottom figures in the below picture.

m41 plate
     Also from the m35 plate, I stamped the fairy in the middle. This figure is like my all time favorite. You can see an example of it from here too.

m35 plate

And finally from the m40 plate, i used the bottom figure for my thumb. 

m40 plate

     First, I put two coats of black nail polish from local brand Pastel. You can choose any black polish i guess. After 10-15 minutes, by using the stamping tools and white Konad polish i completed the manicure. I named it 'Esra Finds The Neverland'

     The reason for the name is because there is a story within the order of the figures.  My index has a fairy that blows out flowers. On my middle finger there is a flower field in which the fairies live. For the ring finger, i picked the hat figure that has a ribbon because you know, you can sit on the flowers in the field by using a lovely hat to protect you from the sun. And for the pinky, there are tulips in a vase. These are the tulips i picked from the field for you guys. Finally, for the thumb, there is the sign of  a secret entrance for the Neverland. So, just in case!

     Hope you like it!




     Final word for this post, there will be Konad products in my 100 Follower Giveaway which will take place so soon since we are 98. So stay tuned.


      Merhaba herkese. Bugün sizlere en son aldığım Konad ürünlerini göstermek ve Özgürce Pazarlama'ya koca bir teşekkür etmek istiyorum. Ama öncesinde belirtmek istediğim bir şey var. Biliyorsunuz ki 31 Day Challenge manikürlerimi paylaşıyordum bir süredir, paylaşmaya da devam edeceğim ama bu postum ve bir sonraki postum (Cadılar Bayramı manikürü, oley!) farklı şeyler olacak. 31 Day Challenge'ın 5. gün manikürünü de önümüzdeki pazartesi postlayacağım. Her neyse, gelelim esas konumuza. Biliyorsunuz ki, en son BornPrettyStore siparişimden sıyıraç çıkmamıştı ve ben de Özgürce Pazarlama'dan sipariş vermiştim. 

     Özgürce Pazarlama ülkemizde Konad ürünleri satan tek yer benim bildiğim kadarıyla. Konad'a dair aradığınız her şeyi bulabilirsiniz. Diskler, Konad ojeleri, nail art materyalleri, damga ve sıyıraç...vb. Özgürce Pazarlama'nın web sitesine buradan ulaşabileceğiniz gibi, yakında benim blogumun sağ tarafında yer alan linkten de ulaşabileceksiniz.

      İki gün önce kendilerinden damga ve sıyıraç sipariş etmiştim. Ertesi gün elime ulaştı siparişim. Ama tahmin edin ne oldu? Kendileri bana siparişim yanı sıra 5ml. büyüklüğünde beyaz Konad ojesi ve çift yönlü parlatıcı törpü de yollamışlar. Yanı sıra bir de Konad'a dair her şeyi içeren bir kitapçık da çıktı paketten. Bu jestleri için gerçekten çok teşekkür ederim kendilerine. Sözüme inanabilirsiniz, gerçekten güvenilir ve hızlı ulaşmış olan bir sipariş oldu benim için. Yukarıdaki fotoğraflardan detaylı bir şekilde görebilirsiniz ürünleri.

    Disklere gelecek olursam da, bende önceden biraz Konad diski vardı. Yakın zamanda da Bundle Monster ve BornPrettyStore'dan da gelmişti. Ama bu Konad postu olduğu için, Konad diskleri kullanarak bir manikür yaptım. Yine yukarıdaki fotoğraflardan benim Konad disklerimi ve manikür için kullandığım disklerin de ayrıca resimlerini görebilirsiniz. 

      Bende m25, m31, m32, m35, m36, m37, m39, m40 ve m41 diskleri mevcut. Yukarıdaki manikür içinse m41 diskinden; şapka, vazodaki laleler ve çiçek desenlerini kullandım. m41 diskinin en altındaki figürler. Sonrasında m35 diskinden ortadaki periyi damgaladım ki kendisi benim favori desenimdir. Şuradan da önceki bir uygulamamı görebilirsiniz. Ve son olarak da m40 diskinin en altındaki figürünü de baş parmağım için kullandım.

      Nasıl yaptığıma gelecek olursak da, ilk önce iki kat Pastel'in siyah ojesini kullandım. Herhangi bir siyah oje de rahatlıkla kullanılabilir. 10-15 dakika sonrasında, Konad beyaz ojesini, damga ve sıyıracı da kullanarak desenleri tırnaklarıma damgaladım. Manikürün adını da Finding Neverland'den esinlenerek "Esra Neverland'i Buldu" koydum.

     Maniküre bu adı vermemin sebebine gelecek olursak, figürler arasındaki hikaye akışından kaynaklı aslında. İşaret parmağımda çiçekler üfleyen peri kızı var. Orta parmağımda ise onun üflediği çiçeklerden oluşan bir bahçe. Yüzük parmağımda kurdelesi olan bir şapka var. Bilirsiniz, hani kırda bayırda otururken güneşten korunmak için takılan o büyük kurdeleli şapkalardan. Serçe parmağım içinse, içerisinde laleler olan bir vazo var ki o laleleri ben çiçek bahçesinden sizler için topladım. Ve son olarak da, baş parmağımda Neverland'in gizli girişinin mührü var. İhtiyacınız olursa diye!

        Umarım beğenmişsinizdir.

       Son olarak da şunu söylemek isterim ki, şu anda 98 kişi olduğumuzdan çok yakında gerçekleşecek olan 100 İzleyici Çekilişimin içerisinde Konad ürünleri de olacak. Hatta kalın!

2 comments:

  1. Wow! Your so lucky to have a store! Ha but the website link makes me happy! Your "Esra Finds The Neverland" looks awesome!

    ReplyDelete
  2. Thank you so much lovely!

    But I'm not sure if this store ships abroad.

    ReplyDelete