Dec 22, 2011

31 Day Challenge - Day 27: Inspired by ARTWORK

Scroll down for Turkish. / Türkçe için aşağıya ininiz.

     Hello everyone! One more day until the weekend and three more for the Christmas, yay! Today I'm going to show you my 27th day manicure, artwork inspiration. I personally adore Pablo Picasso and his style. I like to analyze his paintings and trying to figure out every small detail in his art. If I could met him when I was 17, then I would become an art historian rather than a chemical engineer. Anyway, Girl Before a Mirror is one of my favorites from his artworks. 

Girl Before a Mirror

     But as you may see, it is really hard to draw, especially for me since I'm freshman in nail art. But I will work on it in the near future. Anyway, while I was searching for this painting on Google, I found the below painting that is an abstract form of Girl Before a Mirror and I loved it, a lot. It's like a child's painting. I don't know who paint this, there are few information in here but again, I don't know who painted this.  

Abstract; Girl Before a Mirror

And as you may guess at this point, I prefered to be inspired from the abstract one;


Base: p2 541 Night Out
Drawing: Acrylic paint



    You can find more information and analysis on Girl Before a Mirror here. Hope you guys like it and see you on day 28!




   Merhaba herkese! Hafta sonuna 1 gün, Christmas'a ise 3 gün kaldı, yay! Bugün sizlere 27. gün manikürümü göstereceğim. 27. gün için herhangi bir sanat çalışmasından ilham almamız gerekiyordu. Ben, Picasso'yu ve tarzını çok severim. Ara sıra resimlerine daldığım oluyor, kendimce bir şeyler çıkarmaya çalışıyorum. Küçük küçük detaylarına takılıyorum. Eğer 17 yaşımdayken tanışmış olsaydım kendisi ile, kimya mühendisi yerine sanat tarihçisi olurdum belki de. Her neyse, Girl Before a Mirror (Aynanın Önündeki Kız direkt çevirisi oluyor) ismi. 

     Yukarıda ilk fotoğrafta Picasso'nun bu eserini görebilirsiniz.

     Ve de yine aynı resimden anlaşılacağı üzere, çizmesi pek tabii ki çok zor, hele benim gibi henüz nail art ta yeni olan biri için. Yakın zamanda üstüne çalışırım belki. Neyse, yine yukarıda ki ikinci fotoğraftan da göreceğiniz üzere, Google'da nasıl Girl Before a Mirror çizerim türü bir şeyler aratırken soyut versiyonunu buldum ve çok hoşuma gitti. Bir çocuk tarafından çizilmiş gibi. Kimin yaptığını bilmiyorum, burada biraz bilgi var ama kimin yaptığı net yazmıyor.

     Ve anlayacağınız üzere, abstract versiyonundan etkilenerek ondan ilham almaya karar verdim.

Taban: p2 Night Out
Çizim: Akrilik boya

     Esas eser üzerinde buradan daha çok bilgiye ulaşabilirsiniz. 28. günde görüşürüz!

13 comments:

  1. ÇIKTI DASHBOARD'DA <3<3<3<3
    ayrıca süper bu.

    ReplyDelete
  2. yaay!! çok sevindim şu an bu habere, ayrıca da teşekkür ederim! ^_^

    ReplyDelete
  3. nail art işine ciddi saygi duyuyorum artik. Harika olmuş. p2nin rengi de muhteşem

    ReplyDelete
  4. Akrilige giren bir daha cikamiyor sanirim, elveda Esra!

    ReplyDelete
  5. şu akriliğe girecek en son kişi varsa herhalde o da benim :)

    ReplyDelete
  6. cok basarili tabandaki rengede bittim

    ReplyDelete
  7. This is amazing! Love it!

    aphroditesnotebook.blogspot.com

    ReplyDelete
  8. WoW I love it! You did an awesome job! He was one crazy artist! I love his take on things! Merry Christmas Esra!!

    ReplyDelete
  9. çook güzzel olmuş süpersin esra :)

    ReplyDelete
  10. @merimania ben de öyle diyordum bir ara!!! =) büyük konuşmamak lazım.

    @youknow @yıldız çok teşekkür ederim! ^_^

    @seleneandtheia thank you!

    @nailreflections thank you kimberly! Merry Christmas to you too! =)

    @tansumut thanks babe! :)

    ReplyDelete