Jan 14, 2012

52 Week Challenge - Week 2: French Tips

Scroll down for Turkish. / Türkçe için aşağıya ininiz.

     Hello eveyone! Well, as you may understand from the title yes, I joined the 52 Week Challenge that I saw on JennaFroggy's site last week. I missed out on week 1 but she told me that it's ok to start from week 2 so I'm here with my second week manicure and will be back soon with my third week challenge.

     So, the theme for the second week was French Tip manicure. I, personally not a huge fan of French mani. I added it a bit more color and went with funky french for this week's challenge. 


For base, I picked Alix Avien ShinePlus 100. Petroleum green colored nail polish but so thick that it killed me to apply. I don't like its formula at all.


For the tips I applied Pastel 312 New Year's Glitter. (Still trying to catch Christmas and New Year's spirit, it started to snow here today!) 


Well, what do you guys think? Looks like a late Christmas manicure, doesn't it? See you in the next post.



    Selam herkese! Başlıktan da anlaşılacağı üzere evet, 52 Week Challenge'a katılmış bulunuyorum. Bu challenge'dan JennaFroggy'nin sitesi sayesinde haberim oldu. İlk haftayı kaçırdım ama, kendisi bana 2. haftadan başlamamın sorun olmayacağını söyledi bu yüzden de 2. hafta manikürümle buradayım. Yakın bir zamanda da 3. hafta manikürümle burada olurum.

      İkinci hafta için Fransız manikürü temaydı. Ben Fransız manikürünü hiç sevmiyorum. Bu yüzden biraz renk ekleyip Funky French yapmaya karar verdim.

     Taban rengi için, Alix Avien ShinePlus serisinden 100 numaralı ojeyi seçtim. Petrol yeşiline yakın bir renk. Ojenin yapısı çok fena, o kadar yoğun ki uygulayamıyorsunuz neredeyse. Hiç sevmedim bu yapıyı. Uçlar içinse Pastel'in yılbaşı için çıkardığı, Pastel 312 New Year's Glitter'ı seçtim. (Hala daha Noel ve Yeni Yıl havasını taşıyorum, zira burada kar bugün yağmaya başladı.)

      Nasıl olmuş sizce? Geç kalmış bir yılbaşı manikürü gibi mi? Bir sonraki postta görüşürüz.

10 comments:

  1. uu beybi beybii. ben de böle deniyim bari şu pastelin simini :))

    ReplyDelete
  2. uuu drop it to the floor, let me see you shake it baby!! :p

    ReplyDelete
  3. So pretty. I love the unassuming but flashy tips!

    ReplyDelete
  4. I love it. Like Kaki said, the glitter tips look awesome, yet unassuming.

    And it's shiny.

    Lissa
    :)

    ReplyDelete
  5. @Lydz thanks. :)
    @Kaki thank you, I like the way you define the tips. :)
    @lissasnailblog thank you! :)

    ReplyDelete
  6. Replies
    1. thank you! and thank you for teaching me an english word that I didn't know before. :)

      Delete