Jul 8, 2012

Swimming Pool Manicure! a.k.a Wizard Of Polish is Back!

Scroll down for Turkish. / Türkçe için aşağıya ininiz.


     Hey everyone! How have you been doing? It's all so hot here in Turkey, I try to rush myself into neighborhood swimming pools as possible as I can. So one of those instances, I got influenced by the swimming pool. Actually, for a while I've been trying different glitter and shimmery top coats with different plain colors and this one was one of them that totally fits to swimming pool concept.




     I used Essie Fill The Gap as my base coat, and then applied 2 coats of Flormar 430 which can be seen in the below photo, and for final touch I put 1.5 coat of Essence 10 Glorious Aquarious Topper.




     I love the bottles of these gorgeous Essence Toppers'. Flormar 430 was from Flormar's 2011 Summer Collection but I've never tried it before and quite like it. Such a live blue. Essence Topper was quite hard to apply but I figured out a way to apply it perfectly. I went slow and with small touches of nail polish's brush. I even didn't need to use a top coat here and the result looked perfect enough for me.





See why I called it a swimming pool manicure? Hope you guys like it, thanks for stepping by and see you on the upcoming posts!


     Merhaba herkese, hava son derece sıcak değil mi? Ne zamandır bu sıcağın acısını çıkarmak adına havuza gitmeye çalışıyordum ki en sonunda yakın zamanda başardım. Bu esnada da hali hazırda yapmış olduğum manikürüm için havuz renginden esinlendim. Şu ara sıklıkla baz manikürümün üzerine değişik top coatlar dener oldum. Bu da bu denemelerden biri aslında ve havuz ile dört dörtlük bir uyum yakaladığını düşünüyorum. 
   İki kat Flormar 430 (2011 Yazından deneme fırsatı bulamadığım bir ojedir, rengini son derece çok beğendiğimi belirtmek isterim) üzerine 1.5 kat Essence 10 Glorious Aquarious Topper ı uyguladım. 1.5 kat diyorum çünkü glitter ojeleri oldukça farklı bir şekilde sürmeye başladım. Yavaş ve dikkatli, ufak dokunuşlarla.
   Umarım hemen yukarıdaki fotoğraflardan bu maniküre neden 'havuz' manikürü ismi taktığımı anlamışsınızdır. Uğradığınız için teşekkürler, gelecek postlarda görüşmek dileğiyle!

12 comments:

  1. ben de glitter oje sürüceksem içinden seçip seçip üstüne bırakıyorum ojenin :) çok güzel olmuş konsepte uygun :)
    sevgiler..
    http://rosaygrismoda.blogspot.com/

    ReplyDelete
  2. Replies
    1. thank you, love to see you here too! =)

      Delete
  3. ooo bayıldıım cok yakışmış brbrine ;)

    ReplyDelete
  4. Bende aldım bundan ama daha sürmedim çok güzel durmuş bende de böyle durur umarım bu arada nasıl sürüyosun ?

    http://melonunojeleri.blogspot.de/ banada beklerim

    ReplyDelete
  5. http://nurdanay.blogspot.com beklerim

    ReplyDelete